SPOTKANIA Z... - NOWA KSIĄŻKA SŁAWOMIRA ZYGMUNTA / NEW BOOK BY SŁAWOMIR ZYGMUNT
60 fascynujących rozmów, jakie Sławomir Zygmunt przeprowadził z niezwykłymi ludźmi (m.in. Zdzisław Beksiński, Jerzy Duda-Gracz, Grażyna Szapołowska, Ewa Dałkowska, Barbara Sass-Zdort, Gustaw Holoubek, Roman Wilhelmi, Przemysław Gintrowski, Bogdan Chorążuk, Krzysztof Krauze.
Z WIATREM - NOWA PŁYTA SŁAWOMIRA ZYGMUTA / NEW ALBUM BY SŁAWOMIR ZYGMUNT
Wiosna bez papierosa
Zima musi minąć, taka jej natura. Idą ciepłe dni i wspaniałe odrodzenie natury. Dla naszego ciała to znakomity czas na oczyszczenie. Pierwsze, co możesz zrobić, to RZUCIĆ PALENIE! Tej wiosny na pewno się uda! Proponujemy wypróbować unikatową metodę. Polega na połączeniu starej medycyny (akupunktura) oraz specjalnych ćwiczeń stymulujących oczyszczanie się płuc.
Miłość na pełnym etacie
Wiosna to pora miłosna. Czas oczarowań i uniesień opisywanych kaskadami słów piosenek i wierszy.
Sam Peckinpah - ostatni straceniec Hollywoodu
Sam Peckinpah nakręcił 14 filmów. Był reżyserem kłopotliwym dla producentów, znanym z niedotrzymywania terminów, ostrego picia i niepohamowanego języka. A jednak jego nazwisko na trwałe weszło do historii kina.

kręgosłup, kręgosłup szyjny, kręgosłup piersiowy, kręgosłup lędźwiowy, ćwiczenia rozluźniające kręgosłup, rozluźnienie, barki, szyja, lędźwia, miednica, sztywność, klatka piersiowa, marsz, oddech, rozciąganie mięśni, napinanie mięśni, pingwin, rekin, żmija, kręgi szyjne, kręgi piersiowe, kręgi, ćwiczenia, ból, ból pleców, ból karku, ból ramion, ból krzyża, sztywnośc plecówTo krótki, niekłopotliwy zestaw na dobry dzień. Jeśli będziesz to robić systematycznie unikniesz przykrej sztywności pleców, bólów barków, ramion oraz karku, szyi i krzyża. Czyli tego wszystkiego co cię nęka, jeśli długo siedzisz przy biurku, jeździsz samochodem, a wolny czas spędzasz najczęściej na kanapie. Ćwicz codziennie rano, po obudzeniu i zawsze wtedy, kiedy czujesz sztywność lub ból pleców.


Ćwiczenie 1.      Rozciąganie mięśni

Leżąc na wznak wyciągaj maksymalnie rękę i nogę po lewej stronie kręgosłupa wykonując wdech i maksymalnie napinając mięśnie. Przy wydechu rozluźniaj  mięśnie. To samo wykonaj po prawej stronie. Ćwiczenie powtórz 3-5 razy.

Ćwiczenie 2.      Rozluźnianie kręgów i mięśni szyi
Stań w lekkim rozkroku, plecy proste, ręce luźno zwisają wzdłuż sylwetki. Rozpocznij powolne obroty głową, zataczając jak najszersze kręgi najpierw 3-5 razy w prawo, potem 3-5 razy w lewo.

Ćwiczenie 3.      Rozluźnianie barków i kręgów szyjnych
Stań w lekkim rozkroku, plecy proste. Podnieś ręce do góry i rozpocznij zataczać małe kręgi w prawo. Przy każdym obrocie staramy się nieznacznie powiększyć malowane kółko. To samo powtarzamy rysując kółka w lewą stronę.

Ćwiczenie 4.      Rozluźniamy barki
Strojąc prosto w lekkim rozkroku złóż dłonie na wysokości klatki piersiowej. Palce skierowane do góry. Rozpoczynamy zataczanie złożonymi dłońmi kółek przed sobą 3-5 razy do przodu i tak samo do tyłu.


Ćwiczenie 5.      Rozluźnianie kręgosłupa „Żmijka”
Stań prosto w lekkim rozkroku. Rozpocznij zataczanie maksymalnych kół brodą. Zacznij od przyciągnięcia do jej w dół do klatki piersiowej, jednocześnie lekko ugnij nogi, kiedy broda jest w najniższym położeniu. Następnie, po okręgu zacznij ją wyciągać do góry jednocześnie  prostując  nogi i lekko odginając do tyłu tułów kiedy broda znajduje się w najwyższym położeniu. Ćwiczenie wykonuj powoli, swobodnie oddychając tak, aby cały kręgosłup luźno "falował". Powtórz je  3 - 5 razy. To samo rób w odwrotna stronę zataczając koła w odwrotnym kierunku. Uginaj lekko nogi rozpoczynając "falować od dołu".