SPOTKANIA Z... - NOWA KSIĄŻKA SŁAWOMIRA ZYGMUNTA / NEW BOOK BY SŁAWOMIR ZYGMUNT
60 fascynujących rozmów, jakie Sławomir Zygmunt przeprowadził z niezwykłymi ludźmi (m.in. Zdzisław Beksiński, Jerzy Duda-Gracz, Grażyna Szapołowska, Ewa Dałkowska, Barbara Sass-Zdort, Gustaw Holoubek, Roman Wilhelmi, Przemysław Gintrowski, Bogdan Chorążuk, Krzysztof Krauze.
Z WIATREM - NOWA PŁYTA SŁAWOMIRA ZYGMUTA / NEW ALBUM BY SŁAWOMIR ZYGMUNT
Wiosna bez papierosa
Zima musi minąć, taka jej natura. Idą ciepłe dni i wspaniałe odrodzenie natury. Dla naszego ciała to znakomity czas na oczyszczenie. Pierwsze, co możesz zrobić, to RZUCIĆ PALENIE! Tej wiosny na pewno się uda! Proponujemy wypróbować unikatową metodę. Polega na połączeniu starej medycyny (akupunktura) oraz specjalnych ćwiczeń stymulujących oczyszczanie się płuc.
Miłość na pełnym etacie
Wiosna to pora miłosna. Czas oczarowań i uniesień opisywanych kaskadami słów piosenek i wierszy.
Sam Peckinpah - ostatni straceniec Hollywoodu
Sam Peckinpah nakręcił 14 filmów. Był reżyserem kłopotliwym dla producentów, znanym z niedotrzymywania terminów, ostrego picia i niepohamowanego języka. A jednak jego nazwisko na trwałe weszło do historii kina.


kręgosłup, kręgosłup szyjny, kręgosłup piersiowy, kręgosłup lędźwiowy, ćwiczenia rozluźniające kręgosłup, rozluźnienie, barki, szyja, lędźwia, miednica, sztywność, klatka piersiowa, marsz, oddech, rozciąganie mięśni, napinanie mięśni, pingwin, rekin, żmija, kręgi szyjne, kręgi piersiowe, kręgi, ćwiczenia, ból, ból pleców, ból karku, ból ramion, ból krzyża, sztywnośc pleców
Ćwiczenie 6.      Rozluźnianie kręgów kręgosłupa "Pingwinek"


To ćwiczenie składa się z trzech faz.

Faza 1. Stań prosto w lekkim rozkroku, ręce wzdłuż sylwetki. Napnij mięśnie rąk zaciskając pięści. Rozpocznij energiczny "marsz" rękoma stojąc w miejscu (ręce wyprostowane!). Ruchy rąk są szybkie, wykonywane wzdłuż sylwetki - ruch taki jak przy energicznym marszu (jak wahadło). Jeśli robisz ćwiczenie prawidłowo to poczujesz jak "rozkręca" się kręgosłup w odcinku lędźwiowym. Każdy wykonuje to ćwiczenie do momentu zmęczenia, bez zbytniego forsowania organizmu. Najlepiej po każdej fazie wykonać kilka wdechów i wydechów normujących oddech.

Faza 2. Stojąc w tej samej pozycji zegnij ręce w łokciach i tak jak poprzednio napnij mięśnie, zaciskając dłonie w pięści. Jak w fazie 1 zacznij energiczny marsz napiętymi rękoma. Jeśli robisz ćwiczenie prawidłowo to poczujesz jak "rozkręca" się odcinek piersiowy kręgosłupa. Reszta jak w fazie 1.

Faza 3. Stojąc w tej samej pozycji podnieś wyprostowane ręce na wysokość barków. Zwróć szczególną uwagę na wyprostowanie kręgosłupa, szczególnie na odcinku szyjnym. Zaciśnij pięści naprężając ręce i rozpocznij marsz rękami wykonując ruchy do przodu i tyłu. Przy prawidłowym wykonaniu tego ćwiczenie poczujesz jak rozluźnia  się odcinek szyjny kręgosłupa. To ćwiczenie należy wykonywać bardzo starannie, ponieważ jest to odcinek kręgosłupa najczęściej u nas usztywniony.

Ćwiczenie 7.     "Rekinek"
Połóż się na podłodze, na plecach. Ręce załóż pod głowę, palce stóp, spinając mięśnie, skieruj w stronę głowy. Rozpocznij ruchy podobne do poruszania się ryby, nie odrywając ciała od podłoża, pracując naprzemiennie miednicą i barkami. Ćwiczenie powtarzaj aż do zmęczenia.

Po zrobieniu tego ostatniego ćwiczenia chwilę odpocznij rozluźniając wszystkie mięśnie i swobodnie oddychając.

dr Igor

To jeszcze nie koniec o gimnastyce roźluźniającej...

Przeczytaj także Gimnastyka  dla osób bardzo zajętych.